-afbeelding door Yoel Ben-Avraham op Flickr-

3 tips om social media dichter bij uw bedrijf te brengen

Social media zorgen voor vindbaarheid. Dat werkt natuurlijk ook alleen als die kanalen zelf gemakkelijk te vinden zijn. Zo niet, gaat hun effect verloren. Verschillende kanalen integreren helpt ondernemers om de trafiek ertussen te bevorderen. Op die manier worden potentiële klanten “gesoigneerd” en beleven ze een volledige totaalbeleving rond uw merk.

In deze post geven we drie tips die u helpen om uw klanten online wegwijs te maken, zoals u dat ook zou doen in uw zaak.

Link uw social media op uw website

Denkt u even mee: Wanneer ik een product of service nodig heb, zoek ik eerst en vooral op websites. Als uw site mijn interesse wekt, wil ik deze online opvolgen. Dat mogelijk maken voorkomt dat ik volgende keer opnieuw google en misschien een concurrent aanklik!

Om geïnteresseerden bij te houden is het dus belangrijk dat uw social media kanalen gelinkt worden op uw website, en dat uw site ook vermeld wordt op die kanalen. Dat doet u door social media buttons toe te voegen aan uw website. U kan dat zelf doen, of neem even contact op met uw webdesigner.

Let op! Maak de buttons goed zichtbaar, bijvoorbeeld in de header of footer van uw website.

content drijft zoekresultaten en social media
-afbeelding door Geoff Livingston op Flickr-

Waak over de actualiteit van de links

Regelmatig stoot ik op een ondernemer die links naar zijn social media gebruikt, en dan wordt mijn nieuwsgierigheid gewekt. Te vaak kom ik na het klikken echter op mijn eigen Facebook wall. Daar valt natuurlijk niets anders te doen dan de nieuwe foto’s van vrienden leuk te vinden.

Andere keren kom ik terecht op een pagina van de oude zaak omdat de links niet zijn aangepast na vernieuwingen. Zeker dan kan de geloofwaardigheid van uw onderneming schade oplopen. Bezoekers verwachten namelijk net op dat moment heel wat nieuws.

Het is dus erg belangrijk dat die links actueel blijven. Klik er regelmatig zelf op om te zien of u op de juiste pagina uitkomt. Zo niet, pas ze aan of breng uw webdesigner op de hoogte!

Deel events op al uw kanalen

Als uw bedrijf een evenement organiseert, bijvoorbeeld ter gelegenheid van een opening of een nieuwe collectie, dan zie ik veel ondernemers dat evenement delen op hun Facebook kanaal. Dat is alvast super, maar als de bezoekers van uw site niet (kunnen) doorklikken naar uw kanaal, dan gaat die boodschap alsnog verloren. Hieronder zie je zo een event.

Voorbeeld van een Facebook event van QuizWitz

U kan bijvoorbeeld uw evenementen nog eens in de kijker zetten op uw andere kanalen om resultaat te garanderen. Natuurlijk kan u alvast links voorzien naar die kanalen!

Dus…

Om als ondernemer meer uit uw social media kanalen te halen, moet u ze zo goed mogelijk promoten op uw website. Zichtbaarheid en transparantie staan centraal.

Vond u deze blog post interessant? Volg ons dan op Facebook en LinkedIn, of schrijf u hieronder in op onze nieuwsbrief!