Over Wijnen Jacobs
Ruim 25 jaar geleden begon Frank Jacobs meteen bescheiden wijnwinkel aan de Poederleese Weg in Lille. Wat startte als eenkleine zaak, groeide uit tot een gevestigde waarde in de regio, mede dankzij deinzet van zijn partner Ellen Gysbrechts. Samen breidden ze de hoofdzetel uit envoegden er een winkel in Oud-Turnhout en een magazijn in Tielen aan toe.Inmiddels levert Wijnen Jacobs niet alleen aan particulieren, maar ook aanevenementen en horecazaken.
Uitdaging
Maar stilletjes aan is het tijd voor devolgende generatie. Louise Jacobs staat klaar om geleidelijk het familiebedrijfover te nemen en heeft daarbij de ambitie om Wijnen Jacobs verder te latengroeien, met een sterke focus op digitalisering en online marketing. Naast hetbehouden van de B2B-relaties en fysieke verkooppunten, wil het bedrijf zichmeer gaan richten op online verkoop om een breder publiek te bereiken. Om dezetransitie soepel te laten verlopen, heeft Wijnen Jacobs gekozen voor een samenwerkingmet Sales at Size. Deze samenwerking zal zorgen voor professionele begeleidingop het gebied van digitale strategie, zodat Louise de juiste ondersteuningkrijgt om haar marketingverantwoordelijkheid te dragen, de online verkoop eenboost te geven, en het bedrijf naar een hoger niveau te tillen.
Strategie
Om flexibel in te spelen op de snelveranderende markt, werkt Sales at Size samen met Wijnen Jacobs op basis vaneen consultancy-overeenkomst. Deze samenwerking biedt niet alleen structuurdoor wekelijks een vast aantal uren in te plannen, maar creëert ook ruimte voorinnovatie en is er één aanspreekpunt en transparante manier van communiceren.Dankzij deze transparante werkwijze kan er snel geschakeld worden, en weetWijnen Jacobs altijd waar elke geïnvesteerde euro naartoe gaat en wat die heeftopgebracht.
De samenwerking draait om meer dan alleenconsultancy; het is een strategisch partnerschap waarin digitale strategieënzoals social media advertising en e-mailmarketing de kern vormen. Zo zorgen wesamen voor groei en impact.
Resultaat
Deze aanpak heeft geleid tot een sterkereonline aanwezigheid, betere communicatie met klanten en een verbeterdemerkperceptie. Dankzij een heldere strategie en hogere klantbetrokkenheid heeftWijnen Jacobs meer conversies en leads gegenereerd, doordat potentiële klantende waarde van hun aanbod sneller herkennen en vaker contact opnemen.
Met de ondersteuning van Sales at Size isWijnen Jacobs klaar om verder te groeien en zich in de digitale wereld tenestelen, waarbij zowel particulieren als zakelijke klanten op eenprofessionele en vernieuwende manier bediend worden.