Van Kliks naar Klanten

Het Geheim van een PerfecteLandingspagina met duidelijke Call-to-Actions

In de wereld van online marketing speelt delandingspagina een cruciale rol in het verschil tussen een toevallige bezoekeren een betalende klant. In deze blog nemen we je mee in de geheimen van deideale landingspagina en de manier waarop je conversies kunt optimaliseren. Ofhet nu gaat om leads genereren, inschrijvingen voor de nieuwsbrief bevorderenof producten verkopen, een efficiënte landingspagina is Key.

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een specifieke paginaop de website waar bezoekers naartoe worden geleid nadat ze op een advertentie,een zoekresultaat of een andere vorm van online promotie hebben geklikt. Hetgrote verschil met een gewone websitepagina is het doel. Op een landingspaginawillen we mensen aanzetten tot verkoop, tot het maken van een afspraak, tot hetachterlaten van gegevens,… Een krachtige landingspagina is eenvoudig engefocust op één onderwerp met als duidelijk doel de bezoeker te converteren.

Belangrijke kenmerken van eenlandingspagina:

  • Gericht op één specifiek doel (bijvoorbeeld verkoop of leadgeneratie)
  • Weinig bijkomende elementen die niet bijdragen tot het effectieve doel.
  • En last but not least een opvallende Call-to-Action (CTA)

 

Het bestaansrecht van sterke landingspagina's

Eén van de belangrijkste doelen van onlinemarketing is het maximaliseren van conversies. Een landingspagina geeft debezoekers de kans om een specifieke actie te odnernemen. In tegenstelling totbijvoorbeeld de homepage van een website, die meerdere doelstellingen heeft, iseen landingspagina volledig gericht op één doel, wat resulteert in meergerichte interactie.

Sterke landingspagina’s zorgen voor 55%meer leads, blijkt uit onderzoek. Dit is vooral te wijten aan het feit datlandingspagina’s focussen op een specifiek klantsegment en omdat deze pagina’s aantrekkelijkeen heldere CTA’s tonen.

 

De anatomie van de perfecte landingspagina

Een aantal essentiële elementen dragen bijtot het succes van een landingspagina. We geven je een blik op de belangrijkstezaken.

1. Een Krachtige Kop (Headline)

De kop is de binnenkomer voor de bezoeker.Het is het eerste wat je te zien krijgt bij het openen van de pagina. Eenkrachtige kop houdt de bezoeker meteen bij de les.

Een sterke kop:

  • Wekt nieuwsgierigheid
  • Is kort en duidelijk
  • Biedt een voordeel voor de lezer

Bijvoorbeeld: “Ontdek hoe je bedrijf groeitmet doelgerichte campagnes"

2. Subkop voor meer toelichting

De subkop biedt extra context en details.Deze zin moet het verhaal versterken zonder echt te overdrijven.

Bijvoorbeeld: “Leer hoe slimme strategieënen gerichte advertenties jouw zichtbaarheid vergroten en meer klantenaantrekken.”

3. Een duidelijke Call-to-Action (CTA)

Het meest cruciale element van eenlandingspagina is zonder meer de CTA. Dit stimuleert de actie die je wilt datde bezoeker onderneemt. Dit kan gaan om het invullen van een formulier, hetdownloaden van een e-book of het aankopen van een product. Eender welke overwelke doelstelling het gaat, een sterke CTA moet aan onderstaande zakenvoldoen:

·       Duidelijkheid

Een glasheldere CTA geeft precies aan water van de bezoeker verwacht wordt.  Verwarrende of CTA's leiden tot minder actie.

Bijvoorbeeld: Gebruik niet ‘Klik hier voormeer info’ maar wees specifiek met ‘Download de gratis handleiding.’

·       Creëer urgentie

Leg een aantal elementen in de CTA die debezoeker overhalen om meteen actie te ondernemen. Goede voorbeelden hierbijzijn ‘vandaag’, ‘tijdelijke actie’, ‘nu’

Bijvoorbeeld: "Claim jouw 15% kortingvoor middernacht!"

·       Focus op Voordeel

Zet het voordeel centraal. Hierdoor voeltde gebruiker zich meer aangetrokken om effectief actie te ondernemen.

Bijvoorbeeld: In plaats van “Registreernu”, “Ontvang meteen exclusieve korting.”

·       Ontwerp en kleur

Een CTA moet niet alleen tekstueel maar ookvisueel opvallen. Gebruik daarom contrasterende kleuren die meteen de aandachttrekken. Actiegerichte kleuren zoals rood of oranje zijn aangeraden maar bewaakwel dat ze passen bij de huisstijl.

·       Plaats

Denk goed na over de strategische plaats.Maak de drempel om tot actie over te gaan zo laag mogelijk. Zorg ervoor dat debezoeker de CTA makkelijk kan vinden op het moment dat hij actie wilondernemen.

·       Actieve Woorden

Actieve werkwoorden zoals “Boek”, “Ontvang”of “Download” zetten meteen aan tot actie. Een sterke CTA geeft precies aan water van de bezoeker verwacht wordt en wat hij daarvoor terugkrijgt met alsgevolg een veel hogere conversie.

 

Van kliks naar klanten in een notendop

Effectieve landingspagina’s zijn een niette missen onderdeel van elke digitale marketingstrategie. Maar een hogereconversieratio komt er niet zomaar. Het ontwerpen en optimaliseren vanlandingspagina’s is een continu en strategisch weloverwogen proces. Door dejuiste combo van Inhoud, copy en design maak je van kliks klanten. De sleuteltot succes van je online strategie.

Met de beschreven tips en strategieën kunje direct aan de slag om jouw landingspagina naar een hoger niveau te tillen.Zorg dat je blijft optimaliseren, analyseren en verbeteren voor de besteresultaten. Toch liever een hulplijn in functie van direct resultaat? Sales atSize tot the rescue!Bovenkant formulier

Onderkantformulier

 

Blogs

RElated Blog

No items found.