De online marketing sudderde op een laag pitje en de salesploeg moest opnieuw worden samen gesteld.
Op basis van een grondige analyse van de actuele inspanningen een vakkundig en efficiënt plan van aanpak uitwerken met duidelijke KPI’s.
Ondanks de brede naamsbekendheid was de corporate branding toe aan frisse invalshoek.
Sales at Size startte met een volledige rebranding van A tot Z rekening houdend met het beschikbare budget.
Een frisse, actuele huisstijl die zorgt voor een nieuwe dynamiek op de webshop en in de volledige communicatie.
Zeer aangenaam samenwerken met Yves Renard. Hands-on, communicatief en open voor suggesties. Top!
De online marketing sudderde op een laag pitje en de salesploeg moest opnieuw worden samen gesteld.
Op basis van een grondige analyse van de actuele inspanningen een vakkundig en efficiënt plan van aanpak uitwerken met duidelijke KPI’s.
Ondanks de brede naamsbekendheid was de corporate branding toe aan frisse invalshoek.
Sales at Size startte met een volledige rebranding van A tot Z rekening houdend met het beschikbare budget.
Een frisse, actuele huisstijl die zorgt voor een nieuwe dynamiek op de webshop en in de volledige communicatie.
Zeer aangenaam samenwerken met Yves Renard. Hands-on, communicatief en open voor suggesties. Top!
Situatie
Over de klant
Eind jaren ’70 startte de familie Van Gorp uit Vorselaar met een bedrijf gespecialiseerd in pennenzakken. Midden de jaren ’80 werd Lederwaren Van Gorp omgedoopt tot Yves Renard. De daaropvolgende decennia bouwde het merk gestaag kwalitatieve naamsbekendheid uit. Huidig zaakvoerder Jo Beets stapte in 2012 in het bedrijf om in 2019 het lederwarenbedrijf samen met partner Ronald Timmermans over te nemen.
Yves Renard heeft vandaag een zeer divers aanbod. Klein lederwaren (portemonnees, portefeuilles, geldbeugels enz) en (hand)tassen voor dames en heren en die onder de eigen naam geproduceerd worden.
De nood
Eerste uitdaging in dit hele proces is de rebranding om Yves Renard een iets jonger imago aan te meten. Vervolgens moet deze nieuwe look and feel doorgetrokken worden in de volledige communicatie.
De uitdaging
De herpositionering in de lederwaren markt moet de hefboom worden voor zowel de B2B- als B2C-verkoop. Grafische uitwerking van deze rebranding hierbij is stap 1. Vervolgens moet deze metamorfose in de juiste vorm vertaald worden op de juiste online kanalen en dit binnen het beschikbare budget. Een kolfje naar de hand van Sales at Size.




Opgave
Fysieke verwachting
De klant verwacht een all-round aanpak waarbij de grafische expertise van Sales at Size hand in hand gaat met de kennis en finesse om het verhaal Yves Renard te vertalen in catchy en triggerend jasje.
Praktische verwachting
Modieuze en creatieve posts en advertenties die niet alleen de consument voor zich winnen, maar die ook een sterk ondersteunende rol spelen in retail.
Emotionele verwachting
Een marketingpartner die één is met het bedrijf dat de strategische lijnen mee bepaald, maar tegelijk ook het uitvoerende werk niet schuwt.

Details

De doelgroep
De primaire doelgroep zijn in eerste instantie winkeliers, van schoenmaker tot boetiek en alles wat ertussen valt.
De secundaire doelgroep zijn de eindconsumenten die stilaan meer richting rechtstreekse (online) aankoop worden gestuwd.
Zowel in de B2B- als de B2C-markt is er een mooie geografische spreiding wat resulteert in een sterk evenwicht tussen Vlaanderen en Wallonië, aangevuld met Nederland en GH Luxemburg.
De bouwstenen
Grafische uitdagingen, optimalisatie van de Webshop met een betere User experience en User Interface, gerichte advertenties op social media en Google en aanlokkelijke nieuwsbrieven gaan in dit project hand in hand. Van een 360°-aanpak gesproken.