Met een fantastische winkel, een webshop, een stevige klantenportefeuille en kwalitatief assortiment is alles aanwezig om een toonaangevende speler te blijven in de drankenwereld.
Meer naamsbekendheid uitdragen in de rand van Brussel en de klanten op een professionele manier betrekken en informeren.
Het kwalitatieve gamma ook online laten excelleren.
Naast de opvolging van social media (organisch en advertenties) wordt er zeer persoonlijke marketing gevoerd via het Freedelity platform van Prik&Tik. Daarnaast wordt ook de communicatie op de winkelvloer accuraat doorgetrokken via onder meer LED-schermen.
Naast een permanente klanteninstroom krijgt De Keyzer Drinks ook online de uitstraling die het verdient.
Dankzij hun inzet en begrip voor het bedrijf komen er steeds nieuwe opportuniteiten naar boven. Want innoveren is onze gezamenlijke passie.
Met een fantastische winkel, een webshop, een stevige klantenportefeuille en kwalitatief assortiment is alles aanwezig om een toonaangevende speler te blijven in de drankenwereld.
Meer naamsbekendheid uitdragen in de rand van Brussel en de klanten op een professionele manier betrekken en informeren.
Het kwalitatieve gamma ook online laten excelleren.
Naast de opvolging van social media (organisch en advertenties) wordt er zeer persoonlijke marketing gevoerd via het Freedelity platform van Prik&Tik. Daarnaast wordt ook de communicatie op de winkelvloer accuraat doorgetrokken via onder meer LED-schermen.
Naast een permanente klanteninstroom krijgt De Keyzer Drinks ook online de uitstraling die het verdient.
Dankzij hun inzet en begrip voor het bedrijf komen er steeds nieuwe opportuniteiten naar boven. Want innoveren is onze gezamenlijke passie.
Situatie
Over de klant
Meer dan 80 jaar geleden startte het traject naar een zorgvuldig uitgewerkt en ruim assortiment van topproducten. Door een jarenlange intense en rechtstreekse samenwerking met verschillende leveranciers in binnen- en buitenland biedt De Keyzer Drinks vandaag een zeer kwalitatief gamma tegen zeer concurrentiële prijzen. Momenteel zijn ze met 1.000m² winkelruimte zeker niet de grootste in oppervlakte. Maar in kwaliteit, service en branding willen ze wel de grootste zijn!
De nood
De online marketingaanpak heeft een kwaliteitsinjectie nodig. Niet alleen om de algemene naamsbekendheid te vergroten en mensen de weg naar de Wines & Spiritsshop te wijzen, maar ook om qua uitstraling in lijn te komen met het gamma; kwalitatief, gevarieerd en professioneel.
De uitdaging
Leuke, afwisselende organische content en efficiënte advertentiecampagnes op social media. Een deskundig gebruik van het Freedelityplatform en een vakkundige communicatie op de Led-tv's. Tot slot gerichte nieuwsbriefcampagnes in functie van degustaties, opendeurdag, …




Opgave
Fysieke verwachting
De Keyzer Drinks op de digitale kaart zetten anno 2022.
Praktische verwachting
Een vlotte samenwerking met korte communicatielijnen waarbij flexibel inspelen op situaties en transparant rapporteren centraal staan.
Emotionele verwachting
Een hands-on aanpak waarbij Sales at Size De Keyzer Drinks letterlijk ontzorgt van alle online uitdagingen.

Details

De doelgroep
Gezien de ligging (rand van Brussel) en de branche (B2C) is er een enorm potentieel qua bereik. Door de diversiteit in de regio ligt de uitdaging erin om via verschillende kanalen, zowel in Nederlands als Frans, de consument effectief te bereiken.
De bouwstenen
Naast de eerder klassieke online media zoals Facebook, Instagram, Mailchimp wordt er ook ingezet op meer specifieke kanalen. Het Freedelity-platform, waarbij de ID-card fungeert als klantenkaart, biedt heel wat opportuniteiten om persoonlijke marketing te voeren. Sales at Size is hier de trekkende kracht. Verder wordt ook permanent ingezet op het intern Tv-circuit waarbij acties, promoties, nieuwe producten en algemeen nieuws elkaar afwisselen.