Een weinig strategische en coherente online aanpak leidt tot een eerder inefficiënte aanpak zonder meetbare resultaten.
Gericht de juiste kanalen activeren en de ROI in kaart brengen.
De beschikbare klantendatabase optimaal benutten in de verdere communicatiestrategie.
Doeltreffende, regionaal afgebakende campagnes op social media in functie van de verschillende vestigingen en actiegerichte nieuwsbreifcampagnes.
Op korte termijn wil Mu Daeng haar naamsbekendheid op een consistente en strategisch onderbouwde manier verder uitdragen
Een weinig strategische en coherente online aanpak leidt tot een eerder inefficiënte aanpak zonder meetbare resultaten.
Gericht de juiste kanalen activeren en de ROI in kaart brengen.
De beschikbare klantendatabase optimaal benutten in de verdere communicatiestrategie.
Doeltreffende, regionaal afgebakende campagnes op social media in functie van de verschillende vestigingen en actiegerichte nieuwsbreifcampagnes.
Op korte termijn wil Mu Daeng haar naamsbekendheid op een consistente en strategisch onderbouwde manier verder uitdragen
Situatie
Over de klant
Mu Daeng biedt Oosterse keuken op topniveau met als doelstelling de culinaire hoogstaande Thaise keuken bekend maken bij een breed publiek. Het restaurant wordt op korte tijd al snel een begrip in Schilde en omstreken. Dit resulteert in de opening van een tweede filiaal in Brasschaat waar het accent nog iets meer op afhaal ligt. Ook daar wordt kwaliteit beloond wat leidt tot een derde vestiging. Dit keer in Emblem waar een mooi evenwicht werd gecreëerd tussen ter plaatse tafelen en afhaalmogelijkheden.
De nood
Op korte termijn wil Mu Daeng haar naamsbekendheid op een consistente en strategisch onderbouwde manier verder uitdragen. De zaak kan zich op die manier positioneren als één sterk concept dat garant staat voor een gevarieerd, vers aanbod. Voor de consument zal er op deze manier nog meer transparantie en duidelijkheid gecreëerd worden over waar MU DAENG specifiek voor staat.
De uitdaging
Meer synergie vinden tussen het huidige cliënteel en de online marketingopportuniteiten.
Opgave
Fysieke verwachting
Gerichte advertenties op social media die niet alleen nieuwe klandizie aantrekt, maar ook het trouwe publiek telkens weer blijft triggeren. Dit alles gekoppeld aan gerichte nieuwsbriefcampagnes.
Praktische verwachting
Ravissante campagnes, waarbij het water in de mond komt, die heel wat mensen de weg naar culinaire openbaring wijzen.
Emotionele verwachting
De onderneming wil de gewonnen naamsbekendheid verder cultiveren en via extra exposure een top-of-mind bekendheid creëren bij particulieren. Dit moet onder meer resulteren in nog meer reservaties en bestellingen.
Details
De doelgroep
Momenteel bestaat het cliënteel hoofdzakelijk uit 50+’ers. Naast een professionele communicatie met deze huidige doelgroep moet er ook gemikt worden op stelselmatige verjonging van de doelgroep.
De bouwstenen
Uit grondig marktonderzoek blijkt dat de actueel dominante social mediakanalen het meest aangewezen zijn om deze veelbelovende doelstellingen waar te maken. Op Facebook en Instagram zullen bekoorlijke advertenties mensen verleiden tot een eerste stap naar Mu Daeng. Daarnaast zullen er in Mailchimp actiegerichte nieuwsbrieven vertrekken waarbij analyse en funnelmarketing centraal staan.