De voordelen van social media advertising voor jouw bedrijf

We kunnen er gewoonweg niet omheen. Sociale media spelen een grote rol in ons dagelijkse leven. Maar liefst 80% van alle Belgen zou vandaag de dag actief zijn op sociale media. Zo blijven YouTube, Facebook, Whatsapp en Instagram de populairste sociale mediakanalen van de Belg. Ook LinkedIn blijft enorm populair, terwijl TikTok zelfs explodeert. Ook bij bedrijven stijgt het belang van sociale media jaar na jaar. Zij zien het nut ervan in en beseffen dat ze niet kunnen achterblijven op hun concurrenten.

Een stevige boost

Het kan perfect dat je posts of video’s niet zo succesvol zijn als dat je gehoopt had. Je steekt heel wat tijd in het creëren van leuke impressies, zodat jouw volgers hopelijk de smaak te pakken krijgen. Je wil ze bijvoorbeeld informeren met weetjes of laten zien wat jullie allemaal in huis hebben. Maar soms slaat het gewoonweg niet aan en blijft het resultaat uit. Wat nu? Wel, hoog tijd om je pagina een stevige boost te geven! Dit kan perfect met behulp van advertising, en dit aan de hand van bepaalde posts of video’s. Zo bereik je niet enkel meer mensen, maar ook nog eens de juiste mensen! Klinkt dat als muziek in jouw oren? Lees dan zeker verder!

Segmentatie van je doelgroep

Door te gaan adverteren, zorg je ervoor dat je frequenter en beter bij jouw doelgroep verschijnt. Zo zien niet enkel jouw vrienden en vaste klanten jouw product of dienst, maar kan jij zeer gericht gaan bepalen wie jou online zal tegenkomen. De social mediaplatformen houden namelijk alle gegevens zeer goed bij. Door interesses, likes, check-ins, persoonlijke gegevens, … weten ze perfect wat voor persoon jij bent en waarmee ze jou mogelijks in contact kunnen gaan brengen.

Deze gegevens zijn natuurlijk uiterst interessant voor een bedrijf dat een bepaalde doelgroep wil bereiken met een campagne. Ben jij bijvoorbeeld een herenkapper, dan wil je vanzelfsprekend geen dames bereiken met jouw inspanningen op sociale media. Dat zou verloren moeite zijn. Via een gerichte targeting en retargeting bereik je jouw gewenste doelgroep en zullen net die mensen die interesse (kunnen) hebben jouw advertentie te zien krijgen. Dát is nu net een van de voordelen van juist en goed adverteren.

Wat zijn nu exact de voordelen van social media advertising?

Eerst en vooral is social media advertising zowat de goedkoopste manier om jouw boodschap gericht te tonen aan jouw doelpubliek. Je kan natuurlijk zelf je budget bepalen, maar zelfs met een beperkt budget kan je al zeer veel mensen bereiken. Zo kan je een succesvolle campagne nog een extra boost geven of net nog specifieker gaan targetten.

Daarnaast kan je via de Business Manager eenvoudig de resultaten van je advertentie terugvinden. Hou je deze regelmatig in het oog, dan kan je deze ook goed analyseren. Heb je bijvoorbeeld te weinig vertoningen, klikken of conversies? Dan is het misschien tijd om je budget wat aan te passen of de advertentie zelf in een nieuw jasje te steken. Door de makkelijke meetbaarheid van wat je doet, heb je een perfect overzicht waardoor je zelf kan gaan optimaliseren.

Last but not least kan je kiezen wat voor advertentiecampagne je wil opzetten. Is jouw doel om je merkbekendheid te verhogen? Of wil je juist zoveel mogelijk conversies genereren? Wat jouw doelstelling ook is, Sales at Size helpt je hier graag een handje bij. Onze specialisten weten hoe ze aan de slag moeten gaan en kunnen jouw social mediakanalen optimaliseren.

Wil je meer weten?

Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief of contacteer ons.

foto van start feat op pagina marketing consultant, ROI en UI/UX