Meten is weten. Een blik op je ROI.

Moet ik inzetten op online marketing of focus ik me meer op de traditionele offline kanalen? Een vraag waar heel wat ondernemers mee worstelen. Maar ook een vraag waar niet altijd een pasklaar antwoord voor is. Sterke marketing is een uitgebalanceerde puzzel waar ieder stukje beredeneerd én op het juiste moment wordt gelegd. In deze blog zoemen we verder in op het grote voordeel van online marketing ten opzichte van offline marketing.

Alles is meetbaar

Adverteren in een krant, een regionaal reclameblad of een andere vorm van traditionele media is telkens weer een stap in het onbekende. Met wat meeval krijg je wel een beeld van de oplage, de spreiding en de kost.  Maar dat zijn vrij algemene cijfers die weinig zekerheid bieden, laat staan u vertellen hoeveel mensen uw boodschap gezien of gelezen hebben. Uw Return on investment blijft één groot vraagteken.

Dat kunnen we beter want online liggen de kaarten anders. De eindeloze online opportuniteiten zoals social media, nieuwsbrieven, blogs, advertenties op Google hebben één ding gemeen. Alles is meetbaar… tot in detail.

Het datarapport

Ook al is alles meetbaar, dat wil niet zeggen dat je zomaar in het wilde weg moet beginnen te schieten. Sales at Size stippelt steeds een ideaal traject uit in functie van noden, budget en opportuniteiten. Maar daar stopt het niet. Via Google Analytics brengen we de flow van inkomende vragen via uw website in kaart.

We willen niet alleen weten hoeveel mensen er contactgegevens hebben geraadpleegd? Of hoeveel mailtjes er zijn verstuurd? We brengen ook exact in kaart welke en hoeveel acties er verder vloeien uit de gerichte advertentie op social media, uit de wervende nieuwsbrief, uit de campagne op Google,….

De ideale marketingfunnel

In dit voorbeeld tonen we aan wat we precies in kaart brengen. In deze rapportage starten we steeds vanuit de brede data, als het ware de bovenkant van de marketingtrechter waar visibiliteit via verschillende kanalen prioriteit nummer één is. Per kanaal bekijken we hoeveel vertoningen er waren, hoeveel individuen we bereikt hebben en hoeveel acties/aanvragen daaruit verder vloeien.

Op basis van deze analyse kunnen we in overleg permanent bijsturen waar nodig en de efficiëntie van de aanpak vergroten. Succes verzekerd!

Wil je meer weten?

Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief of contacteer ons.